Ruilen & Retourneren

Retourvoorwaarden AMARA

Mocht je om welke reden dan ook niet tevreden zijn met je online aankoop, kun je de items binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Binnen deze termijn mag je dus het artikel bekijken, beoordelen en passen zoals je ook in een fysieke winkel zou doen.

De items dienen onbeschadigd en ongedragen te worden geretourneerd met de labels nog bevestigd. Wanneer er waardevermindering ontstaat omdat het artikel gebruikerssporen bevat, behouden wij ons het recht voor om wij jou hiervoor aansprakelijk te stellen. Hier kunnen extra kosten aan verbonden zitten.

De retourkosten van een retourzending zijn voor eigen rekening. De verantwoordelijkheid van het per post te retourneren product ligt bij de afzender. De kosten voor een standaardpakket bij PostNL vanuit Nederland zijn ca. € 6,95. Om er zeker van te zijn dat het pakketje veilig en wel bij ons bezorgd wordt, adviseren we om gebruik te maken van een aangetekende verzending. De kosten hiervoor bedragen € 8,60.

Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat AMARA niet aansprakelijk kan worden gesteld voor het beschadigen en/of zoekraken van retour gestuurde artikelen. Vraag daarom bij het postkantoor altijd om een verzendbewijs! Let op: bewaar deze totdat de refund van het retouritems correct is verwerkt. Dit is namelijk jouw bewijs van retournering.

In onze winkel

Het is mogelijk om je bestelling gratis in onze winkel in Rijswijk te retourneren of om te ruilen. Neem het retourformulier ingevuld mee. Ook dan geldt dat artikelen onbeschadigd dienen te zijn met de labels nog bevestigd. Als kledingstukken als beschadigd worden beschouwd door winkelpersoneel, kunnen deze worden geweigerd. Binnen 5 werkdagen ontvang je een terugbetaling voor de geretourneerde items via de betaalwijze die je hebt gebruikt voor de internet aankoop.

Let op: in de winkel kan geen cash worden teruggeven voor online aankopen!

Terugbetaling

Zodra wij jouw retourzending hebben ontvangen, ontvang je per mail een retourbevestiging en een credit-nota. Op het moment dat je deze mail krijgt, ontvang je binnen maximaal 5 werkdagen het bedrag terug voor de geretourneerde items. Terugbetaling vindt plaats via dezelfde betaalmethode als waarmee je je bestelling hebt voldaan.

Heb je verzendkosten aan ons betaald voor je bestelling, en retourneer je de volledige bestelling? Dan ontvang je ook deze verzendkosten van ons terug. Heb je een gedeelte van jouw totale order aan ons geretourneerd? Dan krijg je de verzendkosten van deze order niet terug.

Wat moet ik doen als mijn terugbetaling niet is verwerkt?

Dit is uiteraard heel vervelend! Als je na uiterlijk 5 werkdagen na ontvangst van de retourbevestiging nog geen terugbetaling hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice via klantenservice@amaramode.nl of bel naar 070 412 9458.